koolhydraten
 
Zes fabels over koolhydraten Brood en gezondheid.
Zonder koolhydraten kan ons lichaam aminozuren, de bouwstenen van eiwitten, niet opnemen en breken we onze spieren af. Alvast een goede reden om koolhydraten niet te mijden. Wat die suikerpieken betreft: onderzoek laat zien dat de consumptie van koolhydraten bij normale, gezonde personen geen problemen geeft.
Gezonde recepten voor pasta zonder koolhydraten.
Deze koolhydraten komen wél in onze darmen terecht, maar kunnen niet door de darmwand opgenomen worden. Deze koolhydraten worden niet omgezet in glucose suiker en komen dus ook niet in ons bloed terecht. Zo kun je een gezond eetpatroon met weinig koolhydraten volgen en toch met mate pasta eten.
Koolhydraten Gezond sporten.
Groenten leveren over het algemeen weinig koolhydraten slechts 2 tot 4 gram per 100 g maar zijn nodig voor de aanvoer van ijzer, vitaminen, voedingsvezel, Groentesoorten zoals suikermaïs, linzen, erwten, schorseneren, bonen, zijn daarnaast ook rijk aan koolhydraten en kunnen bijdragen tot een koolhydraatrijke voeding.
Welk dieet werkt het best: minder koolhydraten of minder vetten? Gezondheid en wetenschap.
Het zijn dus niet de vetten noch de koolhydraten die een impact hebben op het gewichtsverlies, maar wel het feit dat je in beide gevallen zon 500 calorieën per dag minder opneemt. Eén klein verschil vond men in de bloedwaarden: bij wie een jaar lang weinig koolhydraten eet, verhoogt de goede cholesterol HDL, en bij wie een jaar lang weinig vetten eet, vermindert de slechte cholesterol LDL: twee gunstige evoluties.
Over koolhydraten, vetten en voedingsvezels Diabetes Liga.
In een gezonde diabetesvoeding wordt extra aandacht besteed aan koolhydraten, vetten en voedingsvezels. Vaak duidt men koolhydraten ook aan met de term suikers. Die zitten dus niet enkel in gebak en snoep, maar ook in graanproducten, aardappelen, fruit en melkproducten.
Koolhydraten en voedingsvezels Vlaams Instituut Gezond Leven.
Naargelang het aantal moleculen spreekt men van oligosachariden 3 9 moleculen of polysachariden meer dan 9 moleculen. Ze komen voor in granen brood, rijst, deegwaren, aardappelen, peulvruchten en groenten en smaken niet zoet. Meervoudige koolhydraten kunnen verder onderverdeeld worden in verteerbare koolhydraten of zetmeel en niet-verteerbare koolhydraten of voedingsvezels.
Goede en slechte koolhydraten? Bepaal de glycemische index!
Voeding met veel slechte koolhydraten. De koolhydraten die je wel echt moet vermijden, zijn die in frisdrank, koekjes, snoep, taart, chips, wit brood, ontbijtgranen tjokvol suiker, honing, de zogenoemde lege calorieën calorieën waar je lichaam echt helemaal niets aan heeft.
Koolhydraten Voedingscentrum.
De glycemische index is een maat voor de vertering van koolhydraten en geeft de stijging aan van het glucosegehalte van het bloed na de inname van koolhydraten. Omdat de glycemische index van meer afhangt dan van de hoeveelheid en het type koolhydraten, is nog veel onduidelijk over de precieze rol van koolhydraten in het verband met hart-en vaatziekten.
Koolhydraten: broodnodig? Gezond magUZA.
Opgroeiende kinderen hebben koolhydraten nodig, beklemtoont De Clercq. Wat zijn eigenlijk koolhydraten? Van Gils: Koolhydraten, ook sacchariden genoemd, is een verzamelnaam. Enerzijds heb je de monosacchariden of enkelvoudige koolhydraten en de disacchariden of tweevoudige koolhydraten, met een minder correct woord snelle koolhydraten genoemd.
Vijf weken zonder koolhydraten Gezondheid Plusmagazine.be.
16 Keer gedeeld. Vijf weken zonder koolhydraten. Vijf weken lang koolhydraatarm eten? Wij geven je alvast een weekschema en lekkere recepten. 16 Keer gedeeld. Deel op Facebook. Deel op Twitter. Deel op Google. Deel op LinkedIn. Geroosterde zalm met spaghetti van courgette.
Koolhydraten en depressies: bestaat er een verband? Novashops Proteïne Dieet voor snel afvallen.
Als je voordat je heel veel koolhydraten naar binnen stopt een emotionele onrust in je hebt, dan kan het ook zijn dat je extra koolhydraten eet om van je depressie af te komen. Op welk moment is de drang naar koolhydraten het sterkst?

Contacteer ons